Meest gestelde vragen

Hieronder staan onze meest gestelde vragen. Staat jou vraag er nou toch niet tussen? Neem dan contact op via mail, telefoon, social of het contactformulier op de website.

Wanneer kom ik in aanmerking voor een abbo?
Heb je een geldig Nederlands (AM, bromfiets) rijbewijs én ben je ouder dan 18 jaar? Dan kan je een abbo aanvragen.

Voor welke modellen kan ik een abbo afsluiten?
Op dit moment kan je kiezen tussen de Sym Fiddle 2, Piaggio Zip, Kymco Agility 16+ & NIU N1S. Wil je per sé een ander model? Neem dan contact op, misschien kunnen we voor jouw specifieke geval iets betekenen.

Wat gebeurt er met mijn aanvraag?
Je aanvraag komt bij ons binnen. Vervolgens nemen wij contact met je op om je aanvraag door te lopen. Wij voeren een financiële check uit en vervolgens ontvang je van ons de de papieren en kan je je aanvraag definitief maakt. Als de scooter op voorraad is kunnen we binnen 3 dagen een afleverafspraak inplannen. Als de scooter niet op voorraad is kan je binnen 14 dagen rijden. De scooter wordt met een volle tank afgeleverd!

Welke looptijden zijn er mogelijk?
Er zijn 2 looptijden mogelijk: 24 of 36 maanden.

Hoeveel kilometers per jaar is mogelijk?
Bij de aanvraag geef je aan hoeveel je verwacht te gaan rijden. Daarbij kan je kiezen tussen 3000 km, 6000 km of onbeperkt antal kilometers per maand. Bij onbeperkt gaan we wel uit van fair-use policy dus als je met een scooter de wereld rond wilt gaan rijden adviseren we je zelf een scootertje te kopen.

Kan ik mijn huidige scooter inruilen?
Ja! We willen de wereld namelijk graag een stukje schoner maken. Hoe gaat dat? Als we jouw aanvraag binnen hebben gekregen nemen we contact met je op. Geef op dat moment aan ons aan dat je jouw scooter wilt inruilen, we doen vervolgens een keuring op basis van foto's en de volgende informatie: Als belangrijkste het bouwjaar, de kilometerstand, onderhoudshistorie. We verwerken dat bedrag niet in je abbo, we maken het bedrag in een keer aan je over.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Je kunt ons bellen op dinsdag t/m zaterdag van 09:30u tot 17:30u op het nummer 0182-392240 en via e-mail op contact@scooterabbo.nl.

Wat gebeurt er als ik een ongeluk heb gehad?
Hopelijk valt de schade aan jou, en de scooter mee. Vul altijd het schadeformulier in met alle betrokkenen, en meld daarna je schade direct via telefoon of e-mail.

Wat gebeurt er als ik schade heb gemaakt, maar wel nog kan rijden?
Je vult het schadeformulier in en meldt de schade direct aan ons via de telefoon of e-mail. We nemen contact met je op om te bespreken hoe we jou het best kunnen helpen.

Wat gebeurt er bij schade?
Nadat we je schademelding hebben ontvangen nemen we contact met je op voor een snelle oplossing

Wat gebeurt er bij pech, zoals een lekke band?
Pech onderweg of een lekke band? In je abbo zit een 24/7 Pechhulp service van Unigarant (ANWB) voor Nederland en België. Bel 088- 29 93 388. Is het probleem niet verholpen, of staat je scooter thuis met pech? Neem dan contact op met ons op dinsdag t/m zaterdag van 09:30u tot 17:30u op het nummer 0182-392240 of via e-mail op contact@scooterabbo.nl.

Waar kan ik terecht voor onderhoud, zoals versleten banden?
Neem contact met ons op via de telefoon of e-mail en we plannen samen een onderhoudsafspraak op locatie in.

Zitten er winterbanden bij?
Standaard zitten er geen winterbanden in het abbo. Wil je winterbanden? Geef dit dan bij je aanvraag door aan een van onze medewerkers.

Kan het maandbedrag tijdens het abbo nog wijzigen of is het vast?
Het maandbedrag is voor de looptijd vast.

Is het abbo inclusief brandstof?
Nee. Het abbo is exclusief brandstof. Bij aflevering is je tank, of je accu, natuurlijk wel vol!

Word ik geholpen bij pech in het buitenland?
Je wordt met pech geholpen in Nederland en België. Als je de exacte details wilt weten, lees dan de verzekeringspolis door, die je van ons ontvangt bij je aanvraag.

Is een abbo duurder dan een scooter kopen?
Ja, in de meeste gevallen is het duurder om een abbo te nemen, dan om een scooter te kopen. Je hoeft bij een abbo echter geen zorgen te maken over verzekering, onderhoud en pech. Dat is namelijk allemaal voor je geregeld in één vast bedrag.

Mogen andere mensen op de scooter rijden?
Je bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor je scooter. Als iemand net zo oud of ouder is dan degene van wie het abbo is dan zou deze op je scooter mogen rijden. Als de ander jonger is, neem dan contact met ons op om dit specifieke geval met ons te bespreken.

Krijg ik er een helm of andere accessoires bij?
Je abbo wordt standaard afgeleverd met een goed kettingslot. Als je andere accessoires wilt kopen, geef dit dan door bij je aanvraag aan een van onze medewerkers. Je kunt gemakkelijk een helm of andere accessoires bijbestellen. Na de looptijd blijven deze van jou.

Wat moet ik zelf nog regelen als ik de scooter heb?
Scooter, onderhoud, reparatie en verzekering zijn geregeld. Je hoeft alleen nog maar te tanken of op te laden!

Welke documenten hebben jullie nodig om mijn aanvraag in behandeling te nemen?
Voor het afsluiten van het abbo hebben we de volgende gegevens nodig:
- Je naam (voor en achter)
- E-mailadres
- Geboortedatum
- Adres (postcode, woonplaats, huisnummer)
- Telefoonnummer
- Bankrekening

Waarom moet ik aangeven hoeveel kilometer ik denk te gaan rijden?
Het verwachte aantal kilometers per jaar is een van de waarden die wordt gebruikt om je maandbedrag te bepalen.

Welke opties en kleuren zijn mogelijk?
Je kunt per scooter op onze website kijken welke kleuren en opties er mogelijk zijn. Mis je een model, kleur of optie? Neem dan contact op via telefoon of e-mail, dan kijken we wat we voor je kunnen betekenen.

Wat is de levertijd?
De levertijd is afhankelijk van model, kleur en uitvoering. Als we de scooter op voorraad hebben kunnen we binnen 3 dagen een afleverafspraak inplannen. Als de scooter niet op voorraad is verwachten we je binnen 14 dagen te kunnen laten rijden.

Kan ik een proefrit maken?
Ja! Je kunt in onze winkel in Reeuwijk een proefrit maken. Neem hiervoor contact op via telefoon of e-mail.

Kan ik de scooter ook ophalen?
We leveren de scooter bij jou op de stoep af, je hoeft hem dus niet op te halen. Wil je hem graag ophalen? Natuurlijk mag dat, kom hiervoor langs in onze winkel in Reeuwijk.

Kan ik een aanbetaling doen?
Nee, je kunt geen aanbetaling doen en dat is ook niet nodig.

Als ik op aanvragen klik, zit ik dan ergens aan vast?
Nee, de aanvraag is geheel vrijblijvend. Als je een aanvraag hebt gedaan nemen we eerst contact met je op om deze door te spreken. Daarna wordt de aanvraag in behandeling genomen en zodra jij akkoord geeft is je abbo definitief afgesloten.

Heb ik recht op vervangend vervoer?
Ja, wij regelen binnen 2 werkdagen vervangend vervoer indien een situatie zich voordoet waar dit nodig is.

Kan ik tussentijds mijn kilometers of looptijd nog wijzigen?
Nee, je kunt gedurende de looptijd je kilometers of looptijd niet meer wijzigen. Denk hier vooraf dus goed over na.

Kan ik het abbo vroegtijdig beëindigen onder bijzondere situaties zoals scheiden, arbeidsongeschiktheid of werkloosheid?
Ja, is in bijzondere gevallen een mogelijkheid. Dit wordt per geval beoordeeld.

Wat moet ik doen bij diefstal of braak?
Bij diefstal of inbraak doe je direct aangifte bij de politie en meld je de diefstal direct aan ons via de telefoon of e-mail.

Ik wil de scooter voorzien van stickers, wrap, accessoires of andere onderdelen zoals een ander licht of uitlaat, mag dat?
Ja, dat mag. Maar let op: Je mag optische aanpassingen doen die binnen de wet zijn toegestaan én alleen indien de scooter weer in originele staat wordt teruggebracht aan het einde van het abbo. Technische aanpassingen zoals andere verlichting of een andere uitlaat zijn niet toegestaan.

Mag ik tijdens de looptijd een andere (duurdere) scooter nemen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Je hebt dezelfde scooter gedurende het hele abbo.

Wat gebeurt er als ik meer of minder kilometers rijd dan in de overeenkomst staat?
Per kilometer die je boven je geschatte aantal kilometers hebt gereden wordt een eindafrekening gemaakt per jaar. Per meer-kilometer betaal je een vast bedrag van €0,15. Dit bedrag staat ook in je contract.

Wordt de scooter na afloop van het abbo mijn eigendom?
Nee, aan het einde van het abbo lever je de scooter weer in. Je kunt ons wel vragen of je de scooter kunt overnemen en we doen je hier dan een overnamevoorstel voor. Als je dat niet wilt, kan je een nieuw abbo afsluiten.

Mijn abonnement loopt bijna af, wat nu?
Je kunt een nieuw abbo afsluiten of de scooter overnemen.

Wanneer wordt de hoogte van de opzeggingsvergoeding bepaald?
Het abbo eindigt alleen vroegtijdig in bijzondere situaties. Op dat moment wordt de opzeggingsvergoeding bepaald.

Wat zijn acceptabele gebruiksschades bij inname?
Op het innameformulier hebben wij voorbeelden gezet van acceptabele gebruiksschades. Je kunt dit bij ons opvragen.

Betaal ik de rekening vooruit of aan het eind van de maand?
Je betaalt je abbo vooruit. Dat is inclusief de datum van ingang, tot de gekozen vervaldag.

Wanneer wordt het bedrag afgeschreven?
Het bedrag wordt afgeschreven op een vaste, door jou gekozen, dag van de maand: De vervaldag.

Kan ik ook kiezen voor een abonnement voor de zaak?
Nee, meerdere abbo's met variabele rijders zijn nog niet mogelijk, maar er zijn wel andere mogelijkheden. Wil je zakelijk meerdere scooters afnemen, neem dan contact met ons op via telefoon of e-mail, dan bespreken we de mogelijkheden.

Kunnen mijn ouders garant staan wanneer ik een scooterabbo heb?
Ja, dat kan. Je ouders zijn dan wel verantwoordelijk voor wat er met de scooter gebeurt. Het abbo wordt wel gekozen op basis van de leeftijd van de jongste bestuurder.

Kan ik een abbo afsluiten als ik een BKR-registratie heb?
De financiële check wordt gedaan op basis van betaalgedrag in het verleden, hierbij wordt niet gekeken naar BKR-registratie.

Hoe zit het met de verzekering?
De verzekering is inbegrepen bij het abbo.

Wat wordt bedoeld bij eigen risico bij schade?
Het eigen risico is het bedrag dat wij in rekening brengen indien de schade niet-verhaalbaar is of bij diefstal van de scooter.

Hoeveel is het eigen risico?
Het eigen risico indien de schade niet-verhaalbaar is of bij diefstal van de scooter is €225,- incl. BTW. per gebeurtenis.

Ik wil mijn scooterabbo overdragen, kan dat?
Nee, je kunt je abbo niet overdragen. Je abbo loopt gedurende de looptijd die we afspreken en blijft gedurende die looptijd op één contractant staan.

Wat gebeurt er als ik naar het buitenland verhuis?
Als je dit van te voren weet dan kan je geen contract afsluiten. Mocht het onverhoopt toch gebeuren, neem dan contact met ons op voor de afhandeling.

Wat gebeurt er als ik kom te overlijden?
Je kunt hier een optie voor nemen in je abbo, als je voor die optie kiest krijgen de nabestaanden je scooter. Vraag hiernaar bij je aanvraag.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?
De meest recente versie van de algemene voorwaarden is te vinden op onze website.

Wat gebeurt er als de scooter niet overeenkomt met het plaatje op de site?
We zetten afbeeldingen op de website ter illustratie en die kunnen daarom altijd afwijken van de scooter in het echt. Daarom raden wij altijd aan om de scooter in onze winkel te komen bekijken.

Waarom kunnen jullie dit zo goedkoop aanbieden, soms goedkoper dan als ik het zelf los zou kopen?
Om 2 redenen kunnen wij het scooterabbo zo goedkoop aanbieden:
1. Wij hebben goede inkoopvoorwaarden voor je scooter
2. Wij hebben slimme afspraken gemaakt voor het maandbedrag, de verzekering en onderhoud.

Moet ik een helm dragen?
Dat hangt ervan af, op de 25 km/h modellen is een helm niet verplicht, voor de 45 km/h modellen geldt wel een helmplicht. Momenteel is de Nederlandse overheid bezig met het onderzoeken van een helmplicht voor 25 km/h scooters, voorlopig lijkt dat niet te gebeuren. We houden jullie op de hoogte over de ontwikkelingen.

Waar kan ik terecht met klachten?
Als je niet tevreden bent, zijn we je dankbaar dat je hiervoor toch bij ons aanklopt om erover te vertellen. We helpen je graag verder, neem daarvoor contact op via 0182-392240 (dinsdag t/m zaterdag 9:30-17:30) of via e-mail op contact@scooterabbo.nl.
Kiyoh logo ANWB logo